عشقم سیدعلـــــی
عشقم سیدعلـــــی

عشقم سیدعلـــــی

انشا در مورد از کوزه همان برون تراود که دراوست

برای دانلود به تلگرام زیر مراجعه کلیک کنید

Http://tlgrm.in/enshay20

 
@enshay20

کانال بهترین انشا

 هر پیروزی، مقدمه‌ی پیروزی بزرگ‌تری در آینده‌ی نزدیک می‌باشد؛ پس می‌بایست انسان، همواره خود را از درون تقویت نموده و با کسب باورهای مثبت و اعتماد به نفسی قوی، سرنوشتی زیبا را رقم زند و به انتظار زیبایی‌های بیشتری در مسیر زندگی بنشیند. هر فردی برای ارتقای شخصیت اجتماعی خود و کسب محبوبیت و مطلوبیت اجتماعی خویش تلاش می‌نماید و راز محبوبیت و مطلوبیت اجتماعی را در کوچه پس کوچه‌های مسیر زندگی جست‌وجو می‌نماید؛ اما فقط یک نکته‌ی عمیق، در این موضوع وجود دارد و آن، این است که: «از کوزه‌ همان برون‌ تراود که در اوست»

 

به هر میزان که خانه‌ی دل ما، آراسته به صفت‌ها و ویژگی‌های مثبت و پر انرژی باشد، بازتاب بیرونی شخصیت‌ ما نیز، به همان اندازه دارای مطلوبیت و محبوبیت خواهد بود.

اکنون، چه کنیم تا در صحنه‌ی اجتماع، زندگی و محیط کار، دارای شخصیت مطلوب و دلنشینی باشیم و بتوانیم در سایه‌ی این مطلوبیت به هدف‌های متعالی خود برسیم و خانه‌ی دل خویش را پر از نور و زیبایی نماییم؟

 

1) شناسایی باورهای مثبت و منفی:

مقدمه‌ی کسب شخصیت اجتماعی مطلوب، بررسی و ارزیابی باورهای مثبت و منفی درون خودمان است؛ پس می‌بایست دست به کار شویم؛ در خلوتی نشسته، قلم و کاغذی برداشته و در جدولی که دارای دو ستون با نام‌های «باورهای مثبت» و «باورهای منفی» می‌باشد، به شناسایی این باورها بپردازیم و پس از شناخت، برای تقویت آنها، فکر کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم باورهایی را که سال‌ها پیش با آنها بزرگ شده‌ایم، ولی ممکن است اکنون هم‌چون سدی بزرگ، در مقابل ما باشند، تغییر دهیم و در نقطه‌ی مقابل، باورهایی را برای خود ایجاد نماییم که ساعت ما را در رسیدن به هدف‌های متعالی و زیبای زندگی، تسریع نماید.

 

2) تصویرسازی مثبت:

انسان‌های فرهیخته و اندیشمند، همواره دارای رویاها و تصویرهای زیبایی از آینده‌ی خود بوده و تلاش می‌کنند تا این تصویرها و رویاهای دلنشین را به فکری خلاق تبدیل نموده و در عرصه‌ی زندگی جاری نمایند.

 

تصویرسازی، از تکنیک‌های بسیار اساسی و مهم موفقیت یک انسان جویای سعادت می‌باشد. افرادی که دارای شخصیت متعالی و ارزشمندی در جامعه هستند، به‌طور معمول، دارای قدرت تصویرسازی بالایی می‌باشند و این قابلیت، به‌طور کامل، اکتسابی است و هر کس بخواهد، با تمرین‌های مکرر، می‌تواند این هنر بزرگ را کسب نماید. پس، از امروز با یک تصویر مثبت از آینده‌ی خود، هر روزمان را آغاز کرده و برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب، تلاش کنیم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.