عشقم سیدعلـــــی
عشقم سیدعلـــــی

عشقم سیدعلـــــی

انشا در مورد معلم مهربان

برای دانلود به تلگرام زیر مراجعه کلیک کنید

Http://tlgrm.in/enshay20

 
@enshay20

کانال بهترین انشا

ربعین حسینی ، روز بیستم ماه صفر است که چهل روز بعد از واقعه غم انگی

من ابتدا از خداوند بزرگ و مهربان تشکر می کنم که اولین آیات خود را که بر پیامبر اسلام نازل کرد با « اقراء » یعنی بخوان شروع کرد . از خداوند بی همتا سپاس گزارم که پیامبران را اولین معلمان ما انسان ها قرار داد . تا بهترین الگو و سرمشق ما در زندگی باشند و  اگر من معلم بودم ، از خداوند حکیم و دانا می خواستم که مرا در این امر بزرگ راهنمایی کند و یار و یاور و پشتیبان من در انجام این شغل باشد. کاری کند که من ذره ای از اخلاق پیامبران را در وجودم احساس کنم . اگر من معلم بودم، بین بچه ها درباره ی دین اسلام و پیامبران و جهان آخرت صحبت می کردم . اگر معلم بودم، سعی می کردم  مهربان و دلسوز بچه ها باشم. اگر دانش آموزی استرس داشت، او را دلداری می دادم و اگر دانش آموزی بی انضباطی کرد ، او را راهنمایی و نصیحت می کردم .  اگر در جایی مشکلی برای یکی از آنان پیش می آمد، کمکش می کردم . اگر من معلم بودم، سعی می کردم کتاب های زیادی مطالعه کنم و اطلاعات خودم را زیاد کرده و از دانش و علم خود به بچه ها می بخشیدم . اگر من معلم بودم شب و روز تلاش می کردم تا دانش آموزان افرادی خوب و مفید برای جامعه و خانواده ی خود تربیت شوند . اگر من معلم بودم، از دانش آموزانم انتظار داشتم که به حرف هایم خوب گوش کنند و شلوغ نکنند و درس هایشان را هر روز مطالعه کنند و به کلاس بیایند و مرا خوشحال کنند . اگر من معلم بودم از بچه ها انتظار داشتم که غیر از درس به اخلاق هم توجه کنند و اخلاق خوبی داشته باشند و نمازهایشان را سر وقت بخوانند و با درس خواندن به یک مقام خوب و عالی برسند . اگر من معلم بودم از بچه ها انتظار داشتم که قدر معلمان را بدانند؛ زیرا : « معلم بهترین گنج دنیاست ، ما به این گنج گران بها نیاز داریم . »

معلم بهترین گنج دنیاست ، ما به این گنج گران بها نیاز داریم







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.